22 Temmuz 2013

Bazen mutlu olmak için...

Evet bazen mutlu olmak için dedim. Çünkü sizi üzebilecek o kadar çok neden var ki şu evrende. Mutlu olmak bazenli zamanlara kalıyor.
Biraz üzgünüm biraz kırgın. 
Her insanın bir beğenisi vardır değil mi? Kimi basketbol oynar kimi dikiş nakış yapar kimi yemek pişirir... Bir sürü akla gelecek hobi ve uğraş vardır. İnsanı mutlu eden, zamanı unutturan, sıkıntıları gideren, hatta hastalıklardan uzaklaştırıp bir kaç özel an oluşturan o güzel şeyler.
Benim de içimde bulunduğum gibi bu blog çevresinde çok fazla makyajla ilgili yazan kişiler var. Şimdiye dek kötülerini de gördüm iyilerin iyisini de gördüm. Hiç birine kötü bir laf etmedim. Hatta makyajı geçtim, dikiş yapan birine, basket oynayan birine bile ''ne zevk alıyosun bu saçma şeylerden hiç anlamam'' dahi demedim.
Senin bakış açın benim yaptığım şeyleri sevmiyorsa, bunu eleştirmedeki kalpsizliği bulamıyorum. Ben ya da bir başkası makyaj yaparak mutlu oluyor olabilir ya da başka şeyler yaparak işte her neyse. Bu neden başka insanlara kötü geliyor. 
Siz sevdiğiniz şeyi yaparken aldığınız mutluluğu bende makyaj yapıp kendime bakım yaparken alıyorum. Evet elimde iyi paralar olsa, ben yine gider bakıma makyaja harcarım. Nasıl sen dikiş için ipe iğneye, yemek için malzemeye, spor için kıyafete, okumak için kitaba para harcamaktan zevk alıyorsan bende bundan zevk alıyorum...
Mesela ben çok fazla manzaraya bakmaktan bile hoşlanmam, herkes sever ama ben sevmem işte, bazen boş gelir bana. Ama beni oturtun istiklaldeki bi cafenin üst katına yoldan geçen insanları saatlerce izleyebilirim.
Ben böyleyim işte. Bunun için neden hala, insanlara bakınca ne anlıyosunki, bütün ilgin makyajda, alışveriş desek hiç bıkmazsın gibi laflar işitiyorum.
Ben böyle mutluyum. Bu hobilerimi yapıp mutlu olacaksam ve buna biraz para harcayacaksam yaparım. Kimseye de bulaşmam kimseye de sevdikleri şeyler hakkında dil uzatmam. 
Anlatmak istediğim, anlamanızı istediğim şu; makyaj, alışveriş, yemek, spor, giyim, kitap okuma, müzik dinleme, temizlik yapma... Hepsi bir zevk meselesidir. Her insan bu zevklerine istediği gibi para harcar zaman harcar emek harcar... Bunlara karışıp aşığılamaya kimsenin hakkı yoktur. Bu şey bu kadar basit.

Mevlana demişki ''Sen bana kendi gözünle bakma, benim gözümle bak da biri iki görme! Bana, bir an olsun benim gözümle bak da varlıktan öte bir meydan gör!

Biraz empati, biraz anlayış, biraz saygı..

Bu sözlerimden bir şey çıkaramayanlara yine mevlana ile son sözüm,

Nasibinde varsa alırsın karıncadan bile ders. Nasibinde yoksa bütün cihan önüne serilse sana ters.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bütün olumlu veya olumsuz yorumlarınız için teşekkür ederim. Her birini dikkate alacağıma emin olabilirsiniz. Özel sorularınız için behiye.aylin@gmail.com adresine mail atabilirsiniz. Öpücükler :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...