6 Şubat 2016

Makyaj Çantamda Ne Var? / Makyaj Çantasında Neler Olmalı?

Bir araştırma yazısı okumak isteyenler için ne kadar da alakasız bir giriş yapacağım şimdi :)
Yahu nasıl uzun zaman olmuş ben blog yazmayalı. Nasılda anlamsız bir uzaklaşma bu. Ney kopardı beni buralardan bilemiyorum. Bildiğim tek bir şey var o da bloğa şuan nasıl dönüp yazmaya başladığım.
Son 2 aydır blogger panelime girip takip ettiğim bloggerlar neler yazmış okumaya başladım. Düşünün ki blog okumayı bile bir kenarda bırakmıştım. Sonra bu okuma sıklığım gittikçe arttı ve blog yazmaya özenip yeni blog açmak gibi bende yıllarımı verdiğim bu adrese bir dönüş yaptım.
Açılışı da standart bir ürün yorumlamasındansa, hem benden hem de akılcı bilgilerden bir demet olarak sunmak istedim.

-----------------------------------------------------------------

Haydi başlayalım !



Bu gördüğünüz benim sıkça kullandığım makyaj çantam. Dikdörtgen bir boyutta. Ortalama büyüklükte her çantaya rahatça uyum sağlıyor.
Bundan bahsetmişken;

Madde 1: Makyaj çantasının boyutu
Bu hususta seçim yaparken özellikle çok büyük yani el çantası gibi veya tam tersi çok küçük özellikle eninden dar çantalar seçmemelisiniz. Zira ya makyaj çantanız, çantanıza sığmaz ya da makyaj malzemeleriniz makyaj çantanıza sığmaz.

Madde 2: Peki asıl konu makyaj çantasına ne koymalı?
Her gün her kadın aslında ağırlığınca el çantaları taşıyor. Hatta bundan beyler bile şikayetçi :)
İşin püf noktası her gün ki makyajınıza uygun en akılcı ve mantıkçı ürünü seçmek.


Örneğin; gün içinde çıkabilecek ya da tazenlenmesi gerekecek ürünleri bilmek çok önemli. Bence bunların başını ruj çekiyor. Sebeplerini siz de tahmin edebilirsiniz. Ki bence ruj olmazsa olmaz.
Bende şu aralar yanımda sürekli bu ikisini taşıyorum.
Biri The Balm Meet Matt(e) Hughes Committed
Bir diğeri Golden Rose Velvet Matte 02 numara

The Balm olan mat ve kalıcı dense de pekte öyle değil, Golden Rose ise koyu tonlu olması sebebi ile tazelenmeye ara ara ihtiyaç duyuyor.



Bir diğer benim açımdan tazelenmesi gereken ürünler, kapatıcı ve pudra.
Kast ettiğim kapatıcının amacı; gün içinde yüzümdeki bir sivilce bir beyaz nokta gibi şeyle uğraşmam sonucu orada fondöten ve kapatıcıdan eser kalmaması. Haliyle o kızarıklığı yine kapatma ihtiyacı hissetmem.
Pudram ise Rimmel London Stay Matte, cildim yağlı ve gün sonu bazen vıcık vıcık parlıyorum :) Yani bu makyaj çantasının olmazsa olmazı pudra!
Ve birde o pudrayı uygulamak için minicik ama kocaman bir fırça. Ben bunu Gratisten aldım markası sanırım Eklips'ti.


Benim açımdan tazelenenler sırasının sonunu çeken eyeliner ve göz kalemleri.
Bu Maybelline keçe uçlu eyeliner istisnasız gözümün iç kısmından çıkıyor, akıyor. Şimdilerde dipliner kullanamaya başlattı beni zaten.
Diğer kalem ise ten rengi Rimmel London marka, göz içime kullandığım bir ürün. Eğer ilk sürdüğümde alt kirpik dibim nemli ise kalemde orada tüm gün tutunmuyor. Genelde bir kulak çubuğu ile o kirpik dibi boyunca olan hattı biraz silerek kurutup öyle uyguluyorum. Ama bu da zamandan çalıyor. Yapamazsam haliyle bu kalem o çantaya giriveriyor.

Yani bu kısma kadar özet şu;
  • Çantanızda özellikle o gün ki makyajınızda kullandığınız ve yeniden kullanmak isteyeceğiniz en minimal ürünleri değiştirerek bulundurun.
  • Maskara, bronzer, fondöten şişesi, makyaj bazı gibi sonradan düzeltilmeye kalkışınca makyajınızı berbat edebilecek şeyleri bir kenarda bırakın.



Madde 3: Parfümler
Günlük hayatta kendimizi iyi hissetmek, etrafımızdakileri etkilemek için kullandığımız en güzel kaynak parfüm. Çok yüksek fiyatlara orjinal parfümlerimizi alıyoruz. Her biri 50 ml'den başlıyor onu da geçin her biri koca cam şişeler. Bunun yerine yanımızda sağlıklı cam şişede bir su taşıyalım bence :)
Buna çözüm olaraksa ben bu yukarıda ki fotoğrafta gördüğünüz Victoria's Secret parfümlerinin orjinal boylarının birebir miniğini kullanıyorum. Bunların her biri 7.5 ml. Böyle durumlar adına bir çok marka minik boy ürünler çıkarıyorlar. Bunu da yapamazsanız; 



Bunun gibi bir parfüm atomizeri almanızı öneririm. Bunları Gratis ve Flormar gibi yerlerde rahatlıkla bulabilirsiniz. Fiyatları ise çok çok uygun.

Parfüm konusunda ise püf noktası


Ağızlarının spreyli olması. Yani sadece kapaklı, rollonlu gibi ürünler böyle eğik durdukça akma riski barındırır. Akan parfümde makyaj malzemelerinize bulaşsın istemezsiniz.



Madde 4: Aniden gördüğünüz hatalar
Bir diğer ürün bir kadın sırrı :) Aramızda kalsın.
Bazı soyunma kabinlerinde ışıklar ne kadar çirkin olsa da yüzümüzde en iyi ışıkta göremediğimiz tüyleri pat diye ortaya çıkarıyorlar. Bunun gibi durumlara önlem ben hep bir cımbız taşırım :)

Madde 5: Bazen makyajı tazelemek değil düzeltmek gerekebilir
Şöyleki dışarı çıktınız bir mağazadasınız. O da ne! Maskaranız kirpik uçlarınızdan kaş altınıza bulaşmış. Ya da maskaranız dökülmüş sizde elinizle silmişsiniz göz altınızda siyah bir çizgi olmuş!
Hemen imdada bu makyaj düzeltme çubukları yetişiyor.


Yalnız bir püf noktası daha;
Bu pamukları hijyen açısından bir peçeteye sararak makyaj çantanıza atarsanız tadından yenmez :)

İşte yazım böyleydi :)
Uzun bir zamandan sonra uzun bir yazı oldu değil mi?
Umarım keyifle okumuşsunuzdur.

Sizin bana önerileriniz var mı bu konuda?
Varsa yorumlarda yazmanızı bekliyorum.

Sevgiyle kalın.

Aylin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bütün olumlu veya olumsuz yorumlarınız için teşekkür ederim. Her birini dikkate alacağıma emin olabilirsiniz. Özel sorularınız için behiye.aylin@gmail.com adresine mail atabilirsiniz. Öpücükler :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...